Foreningen

Andelsboligforeningen Kilden er stiftet den 30. september 1988.

Første byggemøde fandt sted den 15. september 1988 og byggeriet gik i gang sidst på året. Boligerne stod klar til de første andelshavere den 1. april 1989. De sidste flyttede ind 1. februar 1990.

I dag bebos nogle få af boligerne stadig af de oprindelige indflyttere.

En del enlige har valgt vores forening som den rigtige løsning til deres boligbehov, men også yngre par finder stedet ideelt.

Hjemmeboende teenagere er her nogle stykker af, både skolesøgende og under uddannelse.

Her er andelshavere, som er gået på pension og nyder deres otium i de skønne omgivelser.

Der er en god kontakt mellem beboerne, men foretrækker man at være sig selv, er der også plads til det.

Det er tilladt at anskaffe sig max. to husdyr, (hunde og/eller katte). Dog ikke muskel- og kamphunde. Her er på nuværende tidspunkt både hunde og katte.

Andelshaverne har valgt delvist at holde foreningens fællesarealer selv, dog klippes græsset og hækkene på fællesarealet af en gartner. Der bliver arrangeret tre havedage årligt, som man har pligt til at deltage i, så området bliver ved med at være dejligt at færdes i.

Beboerne bliver med jævne mellemrum kontaktet pr. nyhedsbrev fra bestyrelsen, om de forskellige ting, som sker i løbet at året.

Ud over det administrative arbejde, står bestyrelsen også for arrangementer, der tjener det formål at styrke det sociale liv. Der har for eksempel været arrangeret gadefester samt ture til Skagen og Sæby om sommeren, og om vinteren har der været bowlingaften med efterfølgende spisning. Ligeledes har vi aflagt besøg og fået rundvisning på en af byens store virksomheder.

Bestyrelsens sammensætning 2023-2024:
Arne Berg - formand